Долгиновская средняя школа имени В.И.Слободчикова
Гісторыя і сучаснасць
Даўгінаўская сярэдняя школа была заснавана ў 1862 годзе ў маляўнічым куточку, некалі вядомым гандлёвым мястэчку Даўгінава, які злучаўся Даўгінаўскім трактам з буйным горадам Вялікага княства Літоўскага – Менскам.
Даўгінаўскі тракт – гэта своеасаблівы беларускі Парнас, з якім звязаны імёны пачынальнікаў беларускай літаратуры Ядвігіна Ш., Янкі Купалы, Змітрака Бядулі, Тамаша Зана, кампазітара Фларыяна Міладоўскага.
Знаёмы гэты мне шлях родны, –
Даўгінаўскі вядомы шлях!
Які нёс годных і нягодных
На векавых сваіх плячах…
Так пісаў Янка Купала ў сваім вершы “Па Даўгінаўскім гасцінцы”. З той сівой мінуўшчыны прайшло шмат гадоў.
З 2008 года Даўгінаўская школа прымае вучняў і педагогаў рэарганізаваных устаноў адукацыі Даўгінаўскага сельсавета:
2008 год–37 вучняў і 6 педагогаў Язненскай школы,
2011 год–21 вучань і 4 педагогі Мільчанскай школы,
2015 год–15 вучняў і 2 педагогі Бубнаўскай школы,
2017 год – 17 вучняў і 2 педагогі Пагосцкай школы.
Мікрараён школы ўключае 11 населеных пунктаў Даўгінаўскага сельсавета, палова вучняў падвозіцца на заняткі 2 школьнымі аўтобусамі.
У цэнтры ўвагі педагогаў – навучанне, выхаванне і развіццё асобы дзіцяці ў адпаведнасці з яго магчымасцямі і здольнасцямі. “Следам за сонцам” – так вучні Даўгінаўскай СШ пад кіраўніцтвам настаўнікаў пазнаюць жыццё і сусвет, і гэта адлюстравана ў эмблеме.
АСНОЎНАЯ ПРАБЛЕМА
Стварэнне аптымальных умоў для засваення навучэнцамі асноў ідэалогіі беларускай дзяржавы, развіцця пачуцця любові і павагі да сваёй Радзімы, фарміравання нацыянальнай самасвядомасці, адказнасці і гатоўнасці дзейнічаць на карысць сваёй Айчыны, сродкамі рэалізацыі гадавога плана.
АДЗІНАЯ МЕТАДЫЧНАЯ ТЭМА
«Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па выкарыстанні тэхналогіі візуалізацыі вучэбнай інфармацыі ў сучасным адукацыйным працэсе».
АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ
1. Ажыццяўляць адукацыйны працэс з актыўным выкарыстаннем выхаваўчага патэнцыялу вучэбных прадметаў для фарміравання ў навучэнцаў духоўна-маральных каштоўнасцей, здаровага ладу жыцця, грамадзянскасці, патрыятызму, адказнасці, працавітасці на вучэбных, факультатыўных занятках і ў пазавучэбны час.
- Стварыць аптымальныя ўмовы для рэалізацыі здольнасцей высокаматываваных навучэнцаў праз павышэнне рэзультатыўнасці іх ўдзелу ў прадметных алімпіядах і конкурсах рознага накірунку.
- Павысіць прафесійную кампетэнтнасць настаўнікаў па выкарыстанні тэхналогіі візуалізацыі вучэбнай інфармацыі ў сучасным адукацыйным працэсе.
- Удасканальваць якасць карэкцыйнай работы з навучэнцамі з АПФР з улікам фарміравання гатоўнасці ўсіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу да рэалізацыі ідэй інклюзіі.
- Фарміраваць гатоўнасць навучэнцаў да свядомага выбару сферы працоўнай дзейнасці, умення суадносіць свае інтарэсы і здольнасці з патрабаваннямі, якія вылучаюцца абранай сферай.
- Ажыццяўляць работу па мадэрнізацыі і ўмацаванні матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі за кошт прыцягнення розных крыніц фінансавання.
СТРУКТУРА АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
Ва ўстанове адукацыі працуе 11 класаў:
І ступень навучання – 4,
І І ступень навучання – 5,
І І І ступень навучання – 2.
Створаны ўмовы для навучання і выхавання вучняў: маецца камп'ютарны клас, краязнаўчы музей "Родныя вытокі", вучэбная майстэрня, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба, спартыўная і актавая залы, стадыён, інтэграваная бібліятэка. У адукацыйным працэсе задзейнічаны новы камп'ютарны клас 12+1, 2 мультымедыйныя ўстаноўкі, 3 мультыборды, персанальныя камп'ютары ў вучэбных кабінетах.
Дзейнасць школы немагчыма ўявіць без удзелу законных прадстаўнікоў вучняў і шырокай грамадскасці. Дзейнічае апякунскі савет. Школа цесна супрацоўнічае з мясцовым Домам культуры, школай мастацтваў, дзіцячым садам, Даўгінаўскім сельскім выканаўчым камітэтам, базавай гаспадаркай ААТ “Даўгінава”, каталіцкім і праваслаўным храмамі аг.Даўгінава.
ПЕДАГАГІЧНЫ КАЛЕКТЫЎ
Уключае 25 чалавек.
Гэта тыя, хто лічыць сябе навечна выкліканым да вучнёўскай дошкі…